Saai consequent zijn.

Bewerkte foto is ter illustratie.

Saai consequent zijn.

Eenmaal vorm aan een huisstijl gegeven dat begint de run naar naamsbekendheid. Online, off line. Alles pak je aan om ervoor te zorgen dat jouw bedrijf gezien wordt.

De identiteit, waaraan hard is gewerkt, is vormgegeven met een doel. Het is een reflectie waaraan jouw bedrijf/merk/boodschap aan moet voldoen (voor JOUW doelgroep). De kaders zijn bepaald en zo ook de middelen waarmee gespeeld kan worden. Denk daarbij aan lettertypen, kleuren, vormen, materialen.

Na een poos is het een gegeven dat je wel bent uitgekeken op dat wat je zelf maakt of laat maken.  Je vind dat er wat moet gebeuren. Het bedrijf staat “stil” en je wilt met iets nieuws komen. En nu komt het gevaar. Je gaat in op die speelse alternatief die in je hoofd voorbij schiet. Die is leuk, anders, vernieuwend. Eindelijk, maar helaas helemaal verkeerd.

Wat ik je wil meegeven is dat als jouw uitstraling “saai” overkomt,
het misschien wel betekend dat het “vertrouwd” is.

Jouw doelgroep ziet jouw promotionele items wel voorbij komen maar kijkt er toch heel anders tegen aan. Die zijn niet verveeld met de uitstraling, eerder met de boodschap. Als voorbeeld; jij hoef het logo niet te zien (van Shell/BP/Mc Donalds etc) om te weten met wie je van doen hebt. De kleuren in de verte zeggen genoeg.

Dat het zo’n goede werking heeft komt omdat ze overal hetzelfde zijn. Je mag er wat van vinden. Wel of niet mooi maar dat is kort gezegd niet aan de orde. De consistentie communicatie geeft jouw bedrijf een bepaald gevoel, een waarde. Rommelt je communicatie, dan rommelt het wellicht ook intern. Is het consequent dan is de communicatie bewust opgetuigd. Voor de lange termijn. Een goed voorbeeld is Cool Blue. Deze laat zien dat je met een paar kleuren een hele krachtige identiteit kunt neerzetten. Gaan we daar aan rammelen zoals ik gedaan heb, dan voel je dat gelijk.

Wat ik je wil meegeven is dat als jouw uitstraling “saai” overkomt het misschien wel betekend dat het “consequent” is. Wees creatief is wat je communiceert maar behoud dat wat tot jouw identiteit behoort. Ga eens in conclaaf met je vormgever over de stand van zaken. Wellicht zal hij/zij je ogen openen van waar je nu staat in je communicatie. Samengevat moet je dus consequent blijven totdat je het “saai” vindt. Ik kan je nu dan al meegeven dat het juiste woord “vertrouwd” zal zijn.

Wil je mij als klankbord? …leuk! Heel leuk zelfs. Plan mij maar in je agenda (en laat het mij weten ; ). Dan kijken wij er samen eens naar.

 

 

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.