Heldere aanpak
Door te starten zonder design, maar met de focus elementaire onderdelen is een overzichtelijk stappenplan gemaakt. Nadat we deze opzet met je besproken hebben kun je belangrijke keuzes maken. We hebben dit keuzeproces goed voor je uitgewerkt en dankzij deze voorbereiding kunnen we er van uitgaan dat alle keuzes leiden tot een prima basis als het gaat om de meest voorkomende behoeftes op het gebied van SEO, design, uitstraling, structuur en tekst-beeld verhouding.
Effectieve taakverdeling
Wij zijn goed in het technische aspect van het samenstellen van een site. Jij beheerst de inhoudelijke aspecten als inhoud, verhaal, content, gewenste uitstraling en sfeer. Dus vertel je verhaal en doe je ding! We geven je natuurlijk duidelijke kaders van de zaken die je aan moet leveren. (Uit onderzoek blijkt dat de veel kosten tijdens webdesign toe te rekenen zijn aan interdisciplinair overleg.) Kortom. Je krijgt van ons een helder Word-document waarin je alle tekstuele passages plaatst. Zodra we dit doorgenomen hebben laat je ons in ditzelfde document weten welke interne verwijzingen, links en bijhorend beeldmateriaal je wenst. Ook geef je ieder beeld een plekje. Wij laten je weten welke format of kwaliteitsstandaard je het beste kunt gebruiken.
Helder tijdschema
Buiten het samenstellen, verbeteren en fine-tunen van de teksten is ook het selecteren van beelden een belangrijke en tijdrovende taak. Jij bent als ondernemer eindverantwoordelijk en hoeft geen verantwoording af te leggen. Alleen als je technisch gezien onuitvoerbare wensen hebt mag je actie van ons verachten. Nogmaals Wij zijn goed in het bouwen van een site. Jij beheerst je vak en bent de verkondiger van je boodschap! Afhankelijk van je eigen input kunnen we dankzij deze werkwijze alle voorbereidingen binnen enkele weken na aanvang opdracht afronden. Daarna hebben nog 2 dagdelen nodig om alles in te regelen en kunnen we de quick en dirty site aan je opleveren. We lopen dan alle paginas en functionaliteiten samen door en zijn dan meestal nog een paar uurtjes bezig voordat jij de toegangscodes, software en database krijgt overgedragen.
Kunst van het weglaten
Tijdens de realisatie van je website doen we ook een hoop dingen niet. Dit bespaart kosten, schept duidelijke taakverdeling, stipte beslissingsmomenten en bevordert de efficiëntie. Zo hebben we in die paar weken geen testomgeving. We nemen je feedback bloedserieus en ruimen ook voldoende tijd en momenten in om dit te verwerken. Maar we willen niet op ieder moment gezellig nieuwe ideeën, plannen of typefouten bespreken.
We zijn niet je communicatie-advies-bureau. Na het opleveren van je site is het beheren ervan erg belangrijk. Veel beslissingen die je nu neemt zijn gericht op de toekomst van het online landschap van je organisatie. Het bijhouden van een site is een kunst. Een vak apart. Hoewel de ondernemer vaak de aangewezen persoon is om dit te doen (vanwege kennis, netwerk en toewijding) zijn er bedrijven die dit uitbesteden. Wij geven je graag goede suggesties van professionals die je kunnen ondersteunen bij diverse disciplines.
We houden je site niet eeuwig up-to-date. Iedere website is dynamisch en hoort continue te ontwikkelen. (Zo stijg je in de google ranking bij iedere wijziging en verandering). Hoewel wij met de nieuwste adaptive (conversie naar tablet+smartphone) technologie werken is de site kort na de launch al snel weer aan een update of inhoudelijke verbetering toe. Tekstueel, grafisch of misschien wel een geheel nieuw element. Zie de site die wij samen bouwen dus als een startpunt van je online aanwezigheid en niet als een eindproduct.
Wat we WEL altijd doen is grondig werken volgens een beproefde formule. Dit resulteert altijd een is een fraaie frisse overzichtelijke website die aan hoge hedendaagse standaarden voldoet. We doen dit binnen de overeengekomen termijn. Daarnaast zijn de kosten altijd conform afspraak en binnen het vastgestelde tijdsschema.
Tijdschema Kickstart Website
Ondanks we het tijdschema bloedserieus nemen, is de tijd die het kost om ruwe inventarisatie tot een definitieve website te komen niet helemaal te voorzien. Het kan dus zijn dat we hier eerder of later naar de volgende stap gaan.
De oplevering van de website is gepland in 7 weken.
* Exclusief: Domeinnaam registratie / hosting / 21% BTW.
Voorbereidingsfase (5,5 uur)
Uitgebreide intake bij ons op de zaak 2.5 uur
Helder tijdschema (4-6 weken doorloop) 0.5 uur
Instructie Huisstijlhandboek door jou (indien aanwezig) 0.5 uur
Uitleg van het Word document dat wij aanleveren voor tekst en beeld 0.5 uur
Domeinnaam registratie inclusief hosting (of beheergegevens doorgeven) 1.0 uur
Toelichting WordPress theme (uitstraling en inrichting) 0.5 uur
Keuzes, beslissingen en aanleveren tekst, beeld en functionaliteitswensen
Je kiest 1 layout (keuze uit 225 layouts, WordPress theme is bepaald)
Je beslist welke 6 hoofdstukken in het menu mogen komen
(landing – Wat doen we- Wie zijn we – Waarden – Team – Casus – Berichten – Nieuws – Click To Action’s –
Referenties – contact)
Je levert teksten per hoofstuk aan in het Word werkbestand dat wij jou aanleveren.
Je levert beeld per hoofdstuk aan in het Word werkbestand dat wij jou aanleveren.
Je levert functionaliteiten per topics aan in het Word werkbestand dat wij jou aanleveren.
Wij controleren stukken (geen spell-check of vertalingen)
Uitwerken
Wij zorgen voor scherpe instellingen t.b.v. vindbaarheid 4.0 uur
Overzetten teksten naar WordPress site (WP) 4.0 uur
Overzetten beeldmateriaal naar WP 5.0 uur
Overzetten functionaliteiten (links, etc.) naar WP 2.0 uur
Opleveren site en doornemen iedere pagina en functionaliteit 2.0 uur
Verwerken fouten (geen mooi, mooier mooist) 1.0 uur
Uploaden en aanleveren dossier met HBHS (als wij die in beheer hebben)
Kortom.
Op deze manier maak jij de meters en doen wij het lastige werk. Wij werken op deze manier maar 24 uur aan de realisatie en lancering van je website. Natuurlijk vragen we normaal voor werk als webdesign, grafisch vakwerk, storytelling, SEO optimalisatie of andere taken rondom online zichtbaarheid een coole € 65,- per uur. Omdat we dan op het niet-zo-coole-bedrag van € 1560.- uitkomen ronden we het af naar € 1199,-. Jij ben tenslotte niet de enige ondernemer!